Izvēlies no plaša profesionālās pilnveides kursu klāsta, kas veidots tieši publiskās pārvaldes iestāžu darbinieku profesionālajai izaugsmei. Uzlabo prasmes, paplašini zināšanas un seko līdzi jaunākajām nozares tendencēm.

Lai pārvaldība kļūtu patiesi cilvēkcentriska, ar digitālajiem rīkiem vien nepietiek – ir jāmaina veids, kā mēs ikdienā sadarbojamies un mācāmies. Tāpēc Publiskās pārvaldes digitālā akadēmija aicina iepazīt Cieņpilno pārvaldību – starptautiski atzītu pieeju, ko jau veiksmīgi praktizē daudzās valstīs visā pasaulē. Pasākumu vadīs vadošie eksperti no Somijas domnīcas Demos Helsinki. Tā ir vērtīga iespēja gūt ieskatu šīs pieejas būtībā, kā arī apgūt praktiskus rīkus, kas palīdz ieviest uz cilvēku vērstu pieeju un veicināt uz sadarbību vērstu, atbalstošu darba vidi.

Mācību programma ir veidota, lai sniegtu dalībniekiem visaptverošas zināšanas un praktiskas iemaņas kiberdrošības pārvaldībā. Tematiski mācībās iekļauti svarīgākie informācijas drošības jēdzieni un normatīvie akti, prasmes izstrādāt un ieviest iestādes kiberdrošības politikas un procedūras, informācijas aktīvu klasificēšana un aizsardzība, kā arī kiberdraudu identificēšana un risku analīze. Dalībnieki apgūs informācijas drošības plānošanu un ievainojamību novērtēšanu, pratīs izstrādāt kiberdrošības dokumentāciju (piemēram, drošības politikas, incidentu reaģēšanas plānus) un uzzinās par jaunākajiem rīkiem un metodēm kiberdrošības risku mazināšanai.

Kursā būs iespēja iegūt zināšanas par kiberdrošības pamatprincipiem, kiberhigiēnu, datu un privātuma aizsardzību, kā arī apgūt drošas saziņas un interneta lietošanas ieteikumus, kas palīdzēs uzlabot digitālo drošību un pielietot apgūtās zināšanas gan profesionālajā, gan ikdienas dzīvē. Kurss sniegs arī izpratni par mūsdienu kiberdrošības tendencēm un jauniem draudiem, ļaujot laikus pamanīt riskus un rīkoties atbildīgi.

Kursa mērķis ir sniegt publiskās pārvaldes darbiniekiem pamatzināšanas par mākslīgā intelekta tehnoloģijām un to pielietojumu. Kurss ietver teorētisku izpratni par mākslīgo intelektu, tā vēsturi, problēmām, ētiskajiem apsvērumiem un darbības principiem, kā arī praktisku ieskatu mākslīgā intelekta rīkos, to iespējās, izmantošanā un nākotnes attīstības tendencēs. Mācību laikā tiks veicināta kritiskā domāšana, atbildīga tehnoloģiju izmantošana un spēja pielāgot mākslīgā intelekta rīkus efektīvākai darbu organizēšanai.

Programmas mērķis ir attīstīt dalībnieku spēju plānot, īstenot un uzraudzīt datu pārvaldības stratēģiju, kas nodrošina strukturētu datu dzīves cikla vadību, balsta datos lēmumu pieņemšanu un lietotājcentrētus pakalpojumus, ievēro juridiskos un ētiskos principus un paredz nākotnes iespējas un riskus digitālajā pārvaldē. Programma sniegs visaptverošu skatījumu uz stratēģisku datu pārvaldību publiskajā pārvaldē: datu veidu un tehnisko rīku izmantošanu, juridiskā un ētiskā ietvara ievērošanu, datu dzīves cikla un atkārtotas izmantošanas principus, kā arī datos balstītas kultūras un lietotājcentrētu pakalpojumu veidošanu.

Programmas mērķis ir attīstīt publiskās pārvaldes darbinieku tehnoloģiju pratību, kas nepieciešama digitālu procesu, produktu un pakalpojumu radīšanai, nodrošinot to lietotājcentriskumu, iekļaujamību, ilgtspēju un atbilstību digitālās transformācijas mērķiem. Programmā tiks attīstītas prasmes sabiedrības līdzdalības nodrošināšanā, digitālās piekļūstamības plānošanā, datu aizsardzības ievērošanā un pārmaiņu vadībā. Mācību procesā dalībnieki sagatavos un prezentēs savu digitālā pakalpojuma koncepciju vai prototipu.

Bez stabilas infrastruktūras nav digitālās transformācijas. Digitālā pārvalde balstās uz uzticamu, elastīgu un drošu IKT infrastruktūru – un tieši tās arhitekti un vadītāji nosaka, cik gatava iestāde ir pārmaiņām. Šī mācību programma ir domāta tiem, kuri vēlas kļūt par infrastruktūras veidotājiem, ne tikai tās uzturētājiem. Programma sniedz padziļinātas zināšanas un praktiskas iemaņas IKT infrastruktūras plānošanā, attīstībā un drošības pārvaldībā, sākot no datu izmantošanas lēmumu pieņemšanā līdz sadarbspējas nodrošināšanai starp sistēmām un institūcijām.

Mācību programma ir paredzēta publiskās pārvaldes augstākā līmeņa vadītājiem, kuri vēlas padziļinātāk apgūt galvenos digitālās pārvaldības un transformācijas aspektus – no digitālās vīzijas izstrādes un procesu pilnveides līdz pamatotu lēmumu pieņemšanai, mākslīgā intelekta risinājumu ieviešanas riskiem un efektīvai komandas vadībai. Lai veiksmīgi vadītu organizāciju mūsdienu strauji mainīgajā vidē, nepietiek tikai ar stratēģisku skatījumu – nepieciešama arī drosme, elastība un spēja izmantot tehnoloģiju sniegtās priekšrocības

Dalībnieki iepazīs Agile domāšanas principus un Scrum metodoloģiju, praktiski izmēģinās komandas darba organizēšanu un lomu sadali, kā arī apgūs rīkus efektīvākai sadarbībai un atgriezeniskās saites izmantošanai. Noslēgumā dalībniekiem būs iespēja sagatavoties un, ja vēlas, arī kārtot starptautiski atzītu scrum.org sertifikācijas eksāmenu (Scrum Master vai Product Owner), nostiprinot kompetences, kas tieši atbalsta ikdienas darba uzdevumu izpildi. Programmas mērķis ir attīstīt publiskajā pārvaldē nodarbināto spēju iteratīvi (īsos ciklos ar maziem soļiem) vadīt projektus un pārmaiņu iniciatīvas, nodrošinot nepārtrauktu vērtības radīšanu un piegādi gala lietotājiem, kā arī ātru pielāgošanos mainīgajām vajadzībām, izmantojot spējās pieejas (Agile) (turpmāk - Agile) metodoloģiju un tās principus.

Mācību programma sastāv no diviem moduļiem: pirmais mācību programmas “LEAN publiskajā pārvaldē” modulis palīdz izprast LEAN domāšanas principus un to pielietojumu valsts pārvaldē. Dalībnieki soli pa solim apgūst, kā definēt problēmu, noteikt uzlabojuma mērķi un procesa robežas, identificēt iesaistītās puses un veidot izpratni par to, kā strukturēti uzsākt procesu pilnveidi savā organizācijā. Mācības ir praktiskas, dinamiskas un balstītas reālos piemēros no Latvijas publiskā un privātā sektora. Programmas mērķis ir attīstīt dalībnieku spēju identificēt procesus, analizēt to problēmas, noteikt mērķus un izstrādāt uzlabojumu projekta ietvaru, izmantojot LEAN principus.

Programmas mērķis sniegt zināšanas un prasmes publiskās pārvaldes organizāciju komandām (iekļaujot mentoru atbalstu katrai komandai), lai izstrādātu un ieviestu digitālās transformācijas plānus (rīcības plānus, stratēģijas u.tm.), stiprinātu iestāžu spēju pielietot mūsdienīgas tehnoloģijas, mākslīgo intelektu (MI) un uzlabotu pakalpojumu kvalitāti, efektivitāti un pieejamību iedzīvotājiem. Dalībnieki apgūs praktiskas zināšanas un saņems mentoru atbalstu, lai izstrādātu reālu digitālās transformācijas plānu savā iestādē, iepazīsies ar modernajām tehnoloģijām, MI un datu analītiku, stiprinās komandas sadarbību un pilnveidos pakalpojumus, kas balstīti iedzīvotāju vajadzībās.

Šī mācību programma ir veidota tieši profesionāļiem, kas ieņem atbildīgas lomas digitālās pārvaldības attīstībā, koordinē nozaru vai organizāciju digitālās iniciatīvas, plāno politiku vai vada IT projektus. Tā sniedz strukturētu izpratni par pārvaldības arhitektūru, datu pārvaldību, lietotājorientētu dizainu un procesu pārveidi, nodrošinot zināšanas un rīkus, lai spētu vadīt pārmaiņas ar pārliecību un mērķtiecību. Programma ne tikai ļauj padziļināti izprast digitālās pārvaldības stratēģiskos komponentus, bet arī attīsta prasmes pielietot tos savas iestādes ikdienas darbā. Dalībniekiem tiek nodrošināta iespēja izvēlēties un apgūt vienu vai vairākus mācību moduļus, ņemot vērā individuālās profesionālās vajadzības.

Šis kurss ir paredzēts tiem, kuri savā profesionālajā darbībā vēlas izmantot ITIL®4 ietvaru, uzlabojot un attīstot gan pakalpojumus, gan pakalpojumu pārvaldības procesus, to sniegumu un kvalitāti. Mācību ietvaros ir iespējams apgūt galvenās ITIL®4 prakses, principus un procesu modeļus pakalpojumu pārvaldības kvalitātes nodrošināšanai. Mācību laikā būs iespēja kļūt par iekšējie treneri, kas spēs ITIL pamatkursu pasniegt iestādes ietvaros, tādējādi ceļot kopējās iestādes pakalpojumu pārvaldības kompetences.

Programma sniedz zināšanas un praktiskus rīkus kiberdrošības politikas plānošanai, risku novērtēšanai, drošības stratēģiju īstenošanai un sistēmiskai domāšanai valsts pārvaldē. Mācības balstītas datu analīzē, pārmaiņu vadībā un praktiskās simulācijās, lai stiprinātu publiskās pārvaldes iestāžu spēju noturīgi reaģēt uz drošības izaicinājumiem. Programmas mērķis ir pilnveidot kiberdrošības politikas veidotāju spēju plānot, īstenot un novērtēt drošības stratēģijas, balstoties uz datiem, risku analīzi, sistēmisko domāšanu un pārmaiņu vadību.

Pēcpusdienas gaitā Uzņēmumu reģistra vadītāja dalīsies ar savu kā vadītājas un savas institūcijas pieredzi, kā veidot drošu sistēmu un iesaistīt darbiniekus iestādes kiberdrošības un darbības nepārtrauktības nodrošināšanā. Darbinieki vienlaikus var būt gan iestādes nozīmīgākais resurss, gan arī vājākais posms. Tādēļ ir ļoti svarīga sistēma, kā organizācijā tiek īstenoti drošības principi un reaģēšana incidentos, kāda ir vadītāja atbildība stratēģiskā līmenī, vai ir izstrādāti incidentu reaģēšanas pamatprincipi un vai ir skaidra krīzes komunikācijas sistēma. Kā arī praktiskā puse – kā dokumentos definētie principi tiek ieviesti ikdienā, kā darbinieki tiek par tiem informēti un iesaistīti procesos, lai stiprinātu drošības kultūru komandā.